میناردیــنو | MINARDINO

به این مطلب امتیاز دهید:

۵/۵

۸ رنگ که استفاده از آن‌ها در فضای کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد

هنگام طراحی دفتر کار بهره‌وری همیشه در بالاترین درجه اهمیت است. مطالعات نشان می دهد که رنگ فضای کاری تاثیر بسزایی بر بهره وری و همچنین رفاه عاطفی افراد دارد. حوزه کاری که در آن مشغول هستید و نوع سطح بهره‌وری که به دنبال دستیابی به آن هستید، در انتخاب رنگ برای فضای کار شما مشخص می‌شود. بیایید نگاهی به برخی از بهترین رنگ‌ها برای فضای کار و نکاتی در مورد انتخاب درست بیندازیم.

8 رنگ که استفاده از آن‌ها در فضای کار بهره‌وری را افزایش می‌دهد

تاثیر رنگ‌ها در بهره‌وری بدون شک روانشناسی رنگ ها موضوعی جذاب است. کسب و کارها و کارآفرینان به طور فزاینده‌ای از این علم برای ارتقای سطوح بالاتر بهره‌وری در محل کار استفاده می‌کنند. دفتر خانه شما نیز از این قاعده مستثنی نیست و همچنین می‌توانید از تحقیقات متخصصان روانشناسی رنگ برای افزایش کارایی استفاده کنید. در اینجا هشت رنگ برتر برای استفاده در فضای کار آورده شده است:

 سفید   – رنگ سفید که همیشه با مفاهیمی مانند صلح، آرامش و تمیزی همراه بوده است، انتخابی محبوب برای انواع محیط کار است. قبل از این که برچسب خسته کننده را به رنگ سفید بزنید به این فکر کنید که سفید چقدر طیف گسترده‌ای دارد. سفید صدفی، سفید مایل به طوسی، سفید مایل به کرم تنها برخی از این انتخاب‌ها هستند. برندهای دیزاینر نیز نسخه‌های شخصی سازی شده از هر طیف را برای کارهای خود استفاده می‌کنند مانند مات، براق، همینطور صدفی و مرواریدی. و این که رنک سفید برای چشم آزار دهنده نیست و به کاهش سطح استرس کمک می‌کند و همینطور می‌دانید که یک فرد بدون استرس می‌تواند از حداکثر توان خود هنگام کار استفاده کند.

سفید در محیط کار

 خاکستری  – نه کاملاً سیاه، نه کاملاً سفید – احتمالا تعریف شما از خاکستری این است. ایده آل برای ایجاد یک حالت خنثی، خاکستری می‌تواند انتخاب مناسبی برای مشاغلی که نیاز به تفکر و تامل دارند باشد. همچنین یک پس‌زمینه عالی برای قرار دادن آثار هنری و یا اکسسوری برای روشن‌تر کردن محیط کار است. بهتر است از طیف‌‌‌های روشن‌تر خاکستری استفاده کنید چون طیف‌های تیره موجب تقویت احساس افسردگی می‌شوند.

رنگ خاکستری در محیط کار

 قهوه‌ای   – طیفی از رنگ خاک، قهوه‌ای گرما و خوش‌آمدگویی را القا می‌کند. این رنگ همچنین با ثبات و اطمینان همراه است. این باعث می‌شود احساس کنید در خانه هستید و ذهن آرام یک کارگاه تولید خلاقیت است! از رنگ قهوه ای می توان برای ایجاد تضاد زیبا استفاده کرد، به خصوص اگر مبلمان یا صندلی شما سفید یا کرم باشد. اگر مبلمان قهوه ای دارید، می‌توانید آن را در ترکیب با رنگی شاد مانند زرد برای فضایی موزون استفاده کنید.

قهوه ای در محیط کار

 آبی روشن   – آبی با ثبات و آرامش همراه است. آبی برای بازی با طیف‌های مختلف آن بسیار عالی است. به عنوان مثال، رنگ آبی برای دیوارها محلی دنج را ایجاد می‌کند. طیف‌های تیره‌تر آبی مانند سرمه‌ای تمرکز را بالا می‌برد و تجربه بصری خوبی به شما می‌دهد.

آبی در محیط کار

 نارنجی   – ممکن است برای یک دفتر کار خانگی انتخابی بعید به نظر برسد. با این حال، اگر در تلاش برای افزایش بهره‌وری هستید، این رنگ بسیار توصیه می‌شود. نارنجی بهترین ارائه از رنگ‌های قرمز و زرد است. نارنجی به شما انرژی می‌بخشد و در نتیجه شما را به سمت کارایی بیشتر سوق می‌دهد، به خصوص در بعدازظهرهای گرم! لوازم و مبلمان با رنگ خنثی می‌توانند فضای کاری عالی را برای تمام فصول ایجاد کنند.

نارنجی در محیط کار

 سبز تیره   – در حالی که سبزهای روشن می‌توانند کمی خیره کننده باشند، طیف‌های سبز تیره می‌توانند فضا را بدون اینکه تاریک به نظر برسد، کمی ملایم تر کنند. سبز برای انتقال تعادل و هماهنگی مناسب است، که برای افزایش بهره‌وری یک فضای کاری ضروری است. همچنین می‌تواند در مواقعی که نیاز به تمرکز گیری مجدد و انرژی بیشتر با تمرینات تنفسی و کمی مدیتیشن دارید، مفید باشد. سبز باعث خستگی چشم نمی‌شود. طیف مناسبی از سبز می‌تواند شما را به یاد فضای باز بیاندازد و باعث احساس تازگی شود.

سبز در محیط کار

 زرد کم رنگ   – این رنگ آرامش بخش حس ملایمت را به محل کار شما می‌دهد. رنگ زرد که یادآور نور خورشید و شکوفه‌های سرحال است باعث شادی و خوش بینی شما می‌شود. می‌تواند ضمن تشویق به نوآوری، عزت نفس را تقویت کند. این رنگی است که اغلب در استودیوهای هنرمندان و دیگر فضاهای خلاقانه یافت می‌شود. زرد همچنین برای ترکیب با رنگ‌های دیگر مانند سفید و آبی، بسته به ظاهری که می‌خواهید، مناسب است.

زرد در محیط کار

 بنفش   – که اغلب با سلطنت و تجمل همراه است، رنگ بنفش طیف وسیعی از رنگ‌ها را به شما ارائه می‌دهد. طیف‌های ملایم‌تر می‌توانند بدون از دست دادن درخشش سلطنتی، اثر آرام‌بخشی داشته باشند. این یک انتخاب ایده آل برای فضاهای کاری مانند سالن های زیبایی است. انواعی مانند بنفش یاسی یا بنفش ارغوانی نیز برای پس‌زمینه‌های عالی، به‌ویژه برای عطرها و محصولات مراقبت زیبایی ایجاد می‌کنند که می‌تواند به عنوان یک ابزار عالی در برندسازی یا بسته بندی عمل کند. با دادن طیف‌های بنفش به دیوارهای دفتر کار خود، می‌توانید ارزش برتر خدمات خود را منتقل کنید.

بنفش در محیط کار

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.